Pasta med spanske kjøttboller

Som den pastaelskeren jeg er dukker det stadig opp nye kombinasjoner av pastaretter hjemme hos oss. Og alle blir laget på "man-tar-hva-man-har" prinsippet. Denne gangen er middagen basert på de Spanske kjøttbollene fra Coop. Akkurat passe krydret og akkurat passe lett å få tak i. :o)



Du trenger:
Fullkornspasta fra Jacobs Utvalgte.
Knuste tomater/pastasaus (Jeg brukte ICAs pastasaus med Basilikum på kartong)
Grønnsaker etter ønske (Jeg hadde paprika, grønne bønner, squash og fennikel)
Fløte
Krydder etter ønske (du kan spice det opp med f.eks chili eller urter, men det er allerede mye smak i kjøttbollene og pastasausen så litt nykvernet pepper over før servering er egentlig nok)

Del kjøttbollene i to og kutt grønnsaker i biter. Surr dem på middels varme. Hell over pastasaus og fløte og la det surre i ca. 10 min. Sikkert godt med baguetter på siden om du vil gjøre litt mer utav det. Enjoy!

Til tre personer brukte jeg en halv liten boks med fløte og en halv kartong pastasaus. Én pakke kjøttboller og en halv pose pasta.

Kommentarer