Vannmelon-pizza

Det dukker stadig opp nye trender i den kulinariske verden. Og jeg følger nysgjerrig med. For av og til dukker det opp noe skikkelig genialt. Og trenden med vannmelonpizza, DEN er genial. Whats not to lik, liksom? Søtt, salt, leskende, mykt, crunchy...utrolig lettvint OG delikat. Jeg bare sier det. Dette er sommerens favoritt. Du lager den på 7 min. Jeg lover!



Du trenger:
En halv vannmelon
jordbær
blåbær
fetaost (jeg brukte den typen som ikke er marinert)
Spekeskinke (Parmaskinke/Stranda-skinke/Serranoskinke el.l)
Babyleaf-salat (eller annen salat)
Balsamico-krem

Kutt en skive av melonen (ca. 1-2 cm tykk) og del den opp i seks "kakestykker". Kutt opp jordbær og skinke i småbiter. Strø det over vannmelonen sammen med blåbær og fetaost (som du knuser mellom fingrene). Danderes med babyleaf-salat, jorbær, skinke og blåbær rundt kanten, og dryss til slutt over litt balsamicokrem. 



Serveringstips:
Jeg serverte små skiver av baguette og hjemmelaget pesto sammen med pizzaen for at det skulle bli litt mer mat av det, men som forrett er den helt perfekt uten dette. Ha gjerne pinkekjerner og olivener over også. Soltørkede tomater og parmesan vil også passe. Bruk fantasien eller det du har i skapet og lag din egen variant. Bytt ut eller legg til ut i fra oppskriften, for her finnes mange muligheter.

Desserttips:
Om du vil ha denne til dessert i stede kan du erstatte fetaost, skinke og salat med vaniljekesam, bringebær, moreller eller annen frukt/bær du måtte ønske. Balsamico-kremen finnes i mange varianter, også med sjokoladesmak...alternativt kan du ha over litt sjokoladesaus.




Kommentarer