Biffwok med nudler

På farten og trenger en kjapp middag? Da skal du prøve denne. Denne lager du lett på ca. 15 min, inkl kutting. Ikke lås deg til ingrediensene jeg har brukt her, men ta det du har i skapet. Ypperlig rett til å rydde ut rester fra kjøleskapet på. Champignon, bønner, erter, asparges eller blomkål. Nesten alt passer i woken. Ta det du har lyst på.


























Til en solid porsjon for én trenger du:
200 gr ytrefilet av okse (alt. kylling eller svinekjøtt)
1/2 rødløk
ca. 5 belger med sukkererter
1/2 spisspaprika
2 vårløk
Et par små buketter med broccoly
2 gulrøtter
1/2 boks med cocosmelk (kan byttes ut med kremfløte)
1 ss soyasaus
1 pk nudler
salt
1,5 ts pepper

Når jeg sier denne porsjonen er solid så er jo alt relativt. Jeg fikk litt til overs som jeg tar til lunsj i morgen men en sulten, voksen mann vil nok spise hele porsjonen. Gang opp porsjonen avhengig av hvor mange du lager til.

Biffen skjærte jeg i tynne strimler/skiver slik at den stekes kjapt. Krydre godt med pepper og litt salt slik at den får litt snert, og stek den i panna på middels varme i godt med smør. Max 2 min på hver side. Om du vil ha på litt cayennepepper eller chili kan du selvsagt det også. Poenget er at når grønnsakene kokes i cocosmelk blir det litt søt og da tåler retten ganske mye krydder før det oppleves som sterkt.

Skrell og kutt gulrøttene i tynne skiver slik at de ikke trenger så lang varmebehandling før de blir møre. Litt crispy bør de dog være. Kok nudlene som anvist på pakken. Som regel 2-3 min. Bland alt sammen og server.










Kommentarer