Cake pops

Cake pops er en passelig stor munnfull, fyldig som en konfekt, lett å ta med på tur og ungene elsker dem. Mengden man spiser begrenser seg dessuten helt naturlig da de er ganske søte. Disse kan man bli hektet på!

Jeg har skrevet om disse før, men denne gangen har jeg brukt Wiltons Candy Melt som dekor.  Disse får du kjøpt på de fleste butikker som fører Wilton bakeutstyr (bla. Jernia og Kitchn). Selve kaken er laget av en fyldig brownie. Oppskriften på den finner du HER.

En kvart del av kaken ble kvernet til smuler i en foodprosessor og rørt sammen med ca. 3 ss bringebærsyltetøy (her kan du velge hvilken smak du vil ha - jeg foretrekker jordbær eller bringebær) og 2 store ss med Betty Crocker Rich & Creamy Chocolate Fudge Icing. Jeg tipper at både Sjokade og Nugatti fint kan gjøre samme nytten som Betty Crockers sjokoladekrem. Ellers kan du også bruke sjokoladekremen til en vanlig langpannekake om du vil bruke det istedefor brownie. (Det fine med disse popsene er at du kan bruke kakerester og gjøre dem om til noe mer delikat enn en halvspist sjokoladekake som kanskje ikke er så fornøyelig å sette på bordet igjen.)


Når du har fått en fin konsistens på deigen, kan du rulle kuler og legge på et brett med matpapir. Deretter smelter du litt sjokolade og dypper pinnen i sjokoladen før du stikker pinnen i kulene. Dette for at de skal feste seg godt til bollen og ikke skli av. Sett dette til kjøling i et par timer eller i fryseren i ca. 30 min. Smelt deretter mer sjokolade og dypp bollene i dette. Fordelene med å kjøle ned bollene er at sjokoladetrekket stivner fortere. Pynt hver bolle etterhvert som du trekker dem med sjokolade. Stikk pinnene i isopor, oasis eller en Wilton cake pops-stativ. Jeg pleier å pakke popsene i cellofan av både hygienisk årsak og fordi det ser så mye penere ut.




Kommentarer